Els Evenboer
Hogeschool Windesheim
Hogeschool Windesheim, NHL-Stenden, de HAN, Fontys, het UMCG, Stichting Alexander en het NJi werkten samen aan het vertalen van de meest actuele ervarings-, praktijk- en wetenschappelijke kennis op het gebied van hulpverlening aan gezinnen met meervoudige en complexe problemen (GMCP) naar nieuwe vormen van (blended) onderwijs. Belangrijkste doel van de te ontwikkelen onderwijsmaterialen was dat het bij zou dragen aan ‘’de reflectieve professional’. Een van de ontwikkelde onderwijsmaterialen is de ‘serious game’. De serious game leert (toekomstig) professionals vaardigheden aan als meervoudig alliëren, positioneren en engageren. In deze workshop krijg je inzicht in hoe we het proces van het verzamelen, bundelen en vertalen van drie bronnen van kennis hebben aangepakt samen met jongeren, ouders/verzorgers, professionals en onderzoekers. Daarnaast ga je zelf actief aan de slag met het spelen van de serious game en leer je hoe je deze inzet in de praktijk en in het onderwijs.
Tijdens deze sessie: