• Jeugd in Onderzoek
    Jeugd in Onderzoek

    Kom ook op 12 mei 2020 naar Jeugd in Onderzoek: dé ontmoetingsplek voor jeugdprofessionals, beleidsmedewerkers, wetenschappers en schoolleiders en -bestuurders in de jeugdsector.

     

  • 'Weten, leren en doen wat werkt'
    'Weten, leren en doen wat werkt'

    Jeugd in Onderzoek staat in het teken van: Weten, leren en doen wat werkt.

     

     

     

  • Locatie
    Locatie

    Jeugd in Ondezoek vindt plaats in Hotel Casa Amsterdam. Dit unieke pand wordt beheerd door de Stichting Casa Academica. Het bijzondere is dat het tevens dienstdoet als studententhuis. Dit zorgt voor een inspirerende mix van mensen!

     

Thema Wat werkt voor wie en waarom

 

Ronde 1

  • Pitches Innovatieve technologie (P1.1, pitches)
  • Samenwerkingsrelaties met ouders (L1.5, lezingen)
  • (Schotse) Inspiratie voor integraal werken in het jeugddomein (W1.6, workshop)
  • Hoe de Amsterdamse Aanpak Gezond Gewicht misbaar te maken? (W1.7, workshop)
  • Veelbelovende onderzoeksvormen effectiviteit voor de praktijk (W1.10, workshop)
  • In dialoog over dialoogtafels (N1.13, netwerktafel)
  • Participatief onderzoek met jongeren: betekenisvolle samenwerking? (C1.15, participatiecafé)

 

Ronde 2

  • (On)veiligheid voor jeugdigen (L2.3, lezingen)
  • Effectief werken met een veranderende databank Effectieve Jeugdinterventies (W2.5, workshop)
  • Kleinschalige voorzieningen in het (forensisch) jeugdveld (W2.8, workshop)
  • Werkzame elementen in de hulp voor multiprobleemgezinnen (W2.9, workshop)
  • Werkzame elementen in de opvoedondersteuning (W2.11, workshop)
  • 'Het klikt!' Wat werkt in de samenwerking rond jeugd (N2.12, netwerktafel)
  • Luid en duidelijk, de stem van het kind in de keten (N2.14, netwerktafel)
  • Participatief onderzoek met jongeren: betekenisvolle samenwerking? (C2.15, participatiecafé)

 

Ronde 3

  • Participatie jongeren in onderzoek (L3.1, lezingen)
  • Vernieuwingen in de JeugdzorgPlus (L3.2, lezingen)
  • Werkzame factoren in het passend onderwijs (L3.3, lezingen)
  • Jouw Ingebrachte mentor (JIM) (W3.6, workshop)
  • Dialoogtafelmethodiek als leer- en reflectie-instrument (W3.7, workshop)
  • Effecten van een interventie voor KOPP-kinderen met een lvb (W3.10, workshop)
  • De waarde van digitale gespreksmethodieken (N3.14, netwerktafel)
  • Actieonderzoek: hip, hype of hoogst noodzakelijk? (C3.15, participatiecafé)

 

Aanmelden

Naar het aanmeldformulier

zonmw

njg

tno logo klein

nro

logo jio nieuw

Kenniscentrum LVB